BUTIK ONLINE MENJUAL PAKAIAN WANITA DAN KANAK-KANAK PRODUK BERKUALITI HARGA BERPATUTAN
KAMI MENAWARKAN PRODUK YANG BERKUALITI DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN...PENAPIS AIR IMTIYAAZ, LAMPIN KAIN MODEN AKAN DTG!!!! PAKAIAN...SEMOGA ANDA BERPUAS HATI...TENGOK-TENGOKLAH....KAMI MENGHARAPKAN AGAR ANDA SEMUA MENDAPAT PENGALAMAN MEMBELI BELAH SECARA ONLINE DENGAN JUJUR, MUDAH DAN CEKAP....INSYAALLAH....SEKIRANYA ANDA BERMINAT DENGAN PRODUK YNAG KAMI TAWARKAN SILA SMS/TEL 0193480306 PEMBAYARAN BOLEH DIBUAT MELALUI MAYBANK NORALIANA JUSOH NO AKAUN 164799029295
Monday, April 26, 2010
KENAPA ANDA PERLU MEMILIH LAMPIN KAIN?



FRIDAY, NOVEMBER 20, 2009


KERATAN AKHBAR


KERATAN AKHBAR BERKAITAN KEBURUKAN LAMPIN PAKAI BUANG







[coolababy_inside.jpg]

Mari Kenali Cloth Diapers

Cloth Diapers terdiri daripada Pocket Pants dan Insert

Pocket Pants
Bahagian Luar dari kain PUL atau fabric polyurethane laminate yang tahan lasak dan waterproof
Bahagian dalam dari Soft Inner Layer atau fabric microfleece/suede b
erfungsi memastikan punggung bayi berada dalam keadaan kering dan mudah untuk dibersihkan.
Snap Buttons (Butang Katup) : Untuk sesuaikan sz dari S, M dan L.
Pocket Opening : Ruang untuk memasukkan insert/soaker

Insert/Soaker (cotton)
Berfungsi menyerap basahan dari bayi anda. Sehelai boleh bertahan 3-4 jam.

Apa itu ONE SIZE CD ?

Merupakan CD yang boleh diubahsuai saiz dari S ke M atau L hanya menyelaraskan butang-butang seperti ditunjukkan dalam rajah di bawah.
KENAPA CLOTH DIAPERS????

Jimat kos pembelian.

Walaupun harga sehelai cd akan dipandang mahal bagi pengguna kerana harga sehelai cd dah dapat beli sepeket disposable diapers bukan???. Tapi mari kita fikirkan dari segi jangka masa panjang. Lebih2 lagi kalau anda bercadang mempunyai anak seterusnya.

Mari kita kira......

Kos menggunakan Dispo Diapers
sehari katakan 6 kali, dan katakan harga sekeping DD ialah RM0.60

RM0.60 X 6 = RM3.60 sehari
RM3.60 X 365 hari=RM1314 setahun
RM1314 X 3 =RM3942 untuk 3 tahun

Kos belian Cloth Diapers berharga RM30

Beli 10 helai : 10 x RM30 = RM 300
Beli 20 helai : 20 x RM30 = RM 600
* lebih banyak stok CD anda lebih tahan lama, kerana lambat lusuh

Jimat kerana boleh digunakan untuk anak seterusnya.
Jimat juga kerana boleh digunakan dari saiz S, M dan L\

Guna material semulajadi ( cotton )
Kain yang semulajadi. Tiada gel atau bahan kimia. Lampin biasa menggunakan bahan kimia….terdapat kristal2 kecil yang akan bertindak balas dan berubah kpd bentuk gel setelah terkena pada air… gel ini akan menyimpan air kencing dan juga menyerap sgl lembapan semulajadi pada kulit baby… akibatnya kulit baby kena ruam/ kerengsaan kulit.

Apakah kandungan pada lampin biasa ?
Dioxin
Bhn yang terhasil dari proses pelunturan. Kertas yang digunakan bagi menghasilkan lampin pakai buang perlu dilunturkan spaya nampak putih dan bersih. Dioxin merupakan toksin bersifat karsinogen ( menyebabkan kanser). Penggunaannya telah dilarang dibanyak negara tetapi tidak termasuk usa.

Sodium polyacrylate
Bahan ini dimasukkan ke dalam lampin untuk membuatnya menyerap dgn bnyak. Ia bertukar kepada gel apabila basah. Ia menyerap 200-300 kali beratnya dalam air dan membendungnya dalam bentuk gel bergetah. Ia boleh menyebabkan kulit bayi menjadi kemerah-merahan sekiranya lampin lambat ditukar. Dalam kes alahan kronik ia boleh menyebabkan muntah-muntah, demam serta jangkitan kuman. Gel ini tidak lagi digunakan dalam pembuatan tampon wanita sejak 1995 kerana dikaitkan dengan toxic shock syndrome

Tributyl Tin TBT
Dilabel sbg environmental pollutant n sgt toksik. Ia blh mengganggu hormon n imunisasi bdn.

Crude oil
1 cawan penuh crude oil tlh digunakan utk meghasilkan 1 lampin. Mcm petroleum.

Kurangnya ruam gatal
xde bgn kimia..bila basah bayi xselesa dan kena tukar cd lain.

Senang digunakan ,tahap serapan tinggi standing lampin biasa, mudah dibasuh, mudah kring, kain ringan lembut selesa pengudaraan yg baik utk kulit si manja.

Anak akan cepat belajar buang air sendiri sebab mereka merasakan kebasahan pada lampin apabila sampai tahap maksima. Baby yang menggunakan cd juga akan lebih cepat membezakan antara basah dan kering. Walaupun bahagian dalam cd ini sentiasa kering dan selesa. Masih ada rasa kedinginan semulajadi berbanding lampin biasa. Menurut artikel didlm wall street journal bayi yg memakai lampin biasa memakai lampin hingga umur  3-4 tahun sedangkan bayi yg memakai cd masanya lebih singkat iaitu 1 lebih awal. Ini sangat menjimatkan kerana anak kita lebih cepat belajar  membuang air sendiri.

Laporn dari german mengatakan penggunaan lampin biasa mengurangkan bilangan sperma.

Dd juga dikaitkan dengan asma lelah….

Kain lampin menjimatkan
Lebih banyak lampin lebih tahan lama….

Cloth Diapers Mesra Alam
Disposable Diapers merupakan 50% daripada sampah domestik rumah mengambil masa sehingga 500 tahun untuk mereput dengan sendirinya.

Cloth Diapers Bergaya
Terdapat dalam pelbagai pilihan warna untuk dipakaikan anak-anak kita.



posted by saiful @ 6:48 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
 
About Me

Name: saiful
Home: s.alam, selangor, Malaysia
About Me: seorang pekerja syarikat nestle...mementingkan kesihatan dan kesejahteraan semua.Sekadar ingin berkongsi kebaikan dan kelebihan penapis air dan cloth diapers bersama anda.Yg mahukan hanya yg terbaik utk keluarga kita...
See my complete profile
Previous Post
Archives
JaDuAL PeNgGuNaaN CD Setiap Harii

6-9pg : 1cd with 1 insert 9-12tgh : 1cd with 1 insert 12-3ptg : 1cd with 1 insert 3-6ptg 1cd with 1 insert 6-9mlm :1cd with 1 insert 9-12mlm : 1cd with 2 insert 12-6pg : 1 cd with 2 insert

PENGENALAN, APA ITU CLOTH DIAPERS
  • < Apa itu cloth diaper? Dalam bahasa mudahnya, cloth diaper adalah lampin kain. Dengan kata yg lebih canggih..lampin kain yang telah di upgrade sehingga mampu berfungsi seakan-akan lampin pakai buang dan yang paling penting sekali boleh dibasuh dan dipakai semula!
  • Senang tak dipakai? Senang sahaja. Masukkan insert dalam poket (untuk cloth diaper berpoket) dan pakaikan diaper tersebut pada bayi..sama macam kita pakai lampin pakai buang. perkenalkan CD jenis AIO ini di mana insert dah dijahit sekali dalam diapers ni. Boleh terus pakaikan pada baby!Mudahkan!!bayi anda kelihatan comel bila dipakaikan dgn CD ditambah dengan pilihan dalam pelbagai corak,warna dan saiz.
  • Macam mana nak basuh? Senang aje nak dibasuh. Caranya sama je dengan kita basuh baju kita hari-hari cuma jangan gunakan pencuci yang ada bahan peluntur, softener dan enzim sebab akan cepat merosakkan diaper dan menyebabkan sensitif pada kulit bayi. Sabun yang biasa digunakan Pureen HAD kerana lembut pada kulit bayi. Selepas dibasuh, biarkan ia sejuk dahulu sebelum masukkan insert untuk elakkan elastik daripada terputus. Yang paling penting, bagi yang baru mula nak guna CD, sila pre wash CD sekurang-kurangnya 3 kali agar daya serapan bertambah baik<
  • Kelebihannya? Penjimatan untuk jangka panjang, membantu dalam mengurangkan pencemaran alam sekitar, kesihatan bayi lebih terjamin kerana tidak terdedah kepada bahan kimia yang terkandung dalam lampin
  • <
  • MAHALNYE SEKEPING???? Ye ke mahal, jom kita cuba kira nak... Sehari bayi menggunakan 6 keping Disposable Diapers (DD) RM0.60 x 6 DD x 31 hari = RM111.60 Setahun menggunakan DD RM111.60 x 12 bulan = RM1,339.20 3 tahun menggunakan DD RM1,339.20 x 3 tahun =RM4,017.60 Jika bayi menggunakan 20 keping Cloth Diaper @CD(selang 3 hari waktu basuhan CD) RM30 x 20 keping CD = RM600.00 untuk jangkamasa 3 TAHUN penggunaan CD. Dan CD boleh DIWARISKAN KEPADA ANAK2 YG SETERUSNYA. JIMATKAN...?
  • <
  • <
  • <
  • <
  • <>
jom jd RESELLER
email azlianaa_8741@yahoo.com

BLOGGER